Celoten program konference v PDF obliki
08.00 – 08.30: Prijava udeleženk in udeležencev
08.30 – 09.30: Odprtje konference
- dr. Stanka Preskar, namestnica direktorja, Zavod RS za šolstvo
- Bronka Straus, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
- mag. Barbara Lesničar, vodja programskega odbora, Zavod RS za šolstvo
09.30 – 11.30: Plenarni predavanji
- Izzivi jezikovnega pouka v digitalni dobi in preoblikovana odgovornost do jezika kot osnovnega orodja v izobraževanju, dr. Kozma Ahačič, ZRS, Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša, SAZU (PDF datoteka )
- Ponovni premislek o večjezičnem in medkulturnem izobraževanju: zakaj je to pomembno? – Rethinking plurilingual and intercultural education: why it matters? dr. Sarah Breslin, Evropski center Sveta Evrope za moderne jezike v Gradcu (predavanje na daljavo) (PDF datoteka )
11.00 – 11.30: Odmor
11.30 – 13.15: Sekcijska predavanja in predstavitve pedagoške prakse
- Večjezičnost v šolskem prostoru – dosežki iz projekta Jeziki štejejo, dr. Karmen Pižorn, Pedagoška fakulteta, Univerza Ljubljana (PDF datoteka )
- LISTIAC ali jezikovno občutljivo poučevanje v vseh razredih, Bronka Straus, MIZŠ (PDF datoteka )
- Raznojezične dejavnosti pri pouku drugega tujega jezika v gimnaziji, Pia Lešnik, Gimnazija Jožeta Plečnika, Ljubljana (PDF datoteka 1 ) (PDF datoteka 2 )
- Večjezičnost in medpredmetne povezave – primeri dobre prakse, Damir Soldat, Dvojezična osnovna šola I Lendava *PIPP (PDF datoteka )
- Raznojezičnost kot sodoben način komunikacije, dr. Lilijana Kač, Suzana Ramšak, Susanne Volčanšek, ZRSŠ (PDF datoteka )
Moderatorica: dr. Lilijana Kač
Legenda: *PIPP = Predstavitev iz pedagoške prakse
- Ali je govor (in s tem besedilo) res vir nesporazumov, kot trdi Mali princ?, dr. Mira Krajnc Ivič, FF UM (Powerpoint datoteka )
- Franček in pogled na sporazumevalno zmožnost pri vseh predmetih, dr. Špela Bregač (ZRSŠ) (Powerpoint datoteka )
- Prilagajanje učnega jezika pri vseh predmetih za govorce slovenščine kot drugega jezika, Mira Hedžet Krkač, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Primer uporabe Vodila za prilagajanje učnega jezika pri predmetu zgodovina, Bernarda Gaber, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
Moderatorica: dr. Špela Bregač
- Poskus Uvajanje tujega jezika v obvezni program OŠ in preizkušanje novega koncepta razširjenega programa (tuji jeziki v poskusu) – ključne ugotovitve, Susanne Volčanšek, ZRSŠ (PDF datoteka )
- Prečne kompetence in tuji jeziki – izzivi in možnosti za učitelje in učence, doc. dr. Brigita Kacjan, FF, Univerza Maribor (PDF datoteka )
- Formativno spremljanje, sodelovalno učenje in IKT kot sodobni pristopi poučevanja tujih jezikov, Mojca Hojski, OŠ Blanca (PDF datoteka )
- Uporaba digitalne tehnologije pri pouku francoščine v osnovni šoli, Kristijan Rešetič, OŠ Stična (PDF datoteka )
- Jeziki v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju – Poročilo o analizi stanja, Alenka Andrin, ZRSŠ (PDF datoteka )
- CLIL – izziv drugačnega poučevanja, Andreja Polanc in Nastja Valentinčič Al Bukhari, ŠC Nova Gorica, SETŠ (PDF datoteka )
Moderatorici: Alenka Andrin, Susanne Volčanšek
- Izzivi zgodnjega učenja in poučevanja tujih jezikov, dr. Saša Jazbec, Filozofska fakulteta, Univerza Maribor in dr. Katica Pevec Semec, ZRSŠ (PDF datoteka )
- Začetno opismenjevanje mlajših učencev v angleščini: kdaj in kako, Berta Kogoj, ZRSŠ (PDF datoteka )
Moderatorici: Berta Kogoj in dr. Katica Pevec Semec
- Smernice za pouk na daljavo, spletna stran ZRSŠ: usmeritve in priporočila; izobraževalni posnetki, predmeti; digitalna bralnica, mag. Barbara Lesničar, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Razvijanje digitalne zmožnosti z e-gradivi pri pouku slovenščine v osnovni in srednji šoli, Vanja Kavčnik Kolar, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Samostojno učenje z e-gradivi za pouk slovenščine v osnovni šoli, Dr. Vesna Jurač, OŠ Antona Martina Slomška Vrhnika (Powerpoint datoteka )
- Model izobraževanja na daljavo pri pouku angleščine v osnovni šoli in gimnaziji (Portal Jazon), Maja Kovačič, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Primer učnega sklopa Folktales za delo na daljavo pri pouku angleščine v osnovni šoli (Portal Jazon), Ana Perović, OŠ bratov Polančičev Maribor (Powerpoint datoteka )
- Hibridno poučevanje tujega jezika angleščina (TJA) v OŠ, Blaž Cifrek, OŠ Prežihovega Voranca Maribor (Powerpoint datoteka )
- ECML (orodja na spletni strani), Nataša Kabaj Bavdaž, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Predstavitev – delo na daljavo – izkušnje učiteljev
italijanščine, Kristina Stopar Jenišek, OŠ Ivana Roba, Šempeter pri Gorici, Anja Humar Korečič, OŠ Komen
(Powerpoint datoteka )
Moderatorica: Nataša Kabaj Bavdaž
- Podporne strategije za spodbujanje otrokovega pripovedovanja, izr. prof. dr. Barbara Baloh, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (PDF datoteka )
- Vzgojiteljičino pripovedovanje ob knjigi in celostno doživljanje vsebine ob igri Sara Burolo, Vrtec Pikija Jakoba Trst *PIPP (PDF datoteka )
- Književno besedilo in gradniki zgodnje pismenosti – izkušnje iz projekta OBJEM, Katja Mahne, Vrtec A. Černejeve Celje *PIPP (PDF datoteka )
- Načini spodbujanja govora v prvem starostnem obdobju in vključevanje otrok iz priseljenih družin, Mojca Gorjan in Katja Podobnik, Vrtec Tolmin (PDF datoteka )
Moderatorici: Marija Sivec in Edita Bah Berglez
Legenda: *PIPP = Predstavitev iz pedagoške prakse
- Izhodišča za prenovo Kurikula za vrtce 2022: področje jezika, večjezičnosti in medkulturnosti, Mag. Janja Cotič Pajntar, ZRSŠ (PDF datoteka )
- Prepletanje slovenskega in madžarskega jezika v življenju vrtca na dvojezičnem območju, Tina Hozjan, Vrtec Lendava *PIPP (PDF datoteka )
- Hokus in Lotus, ki otroke popeljeta v svet jezikov, Nives Matijašić, Vrtec La Coccinella Piran *PIPP (PDF datoteka )
- Senzibilizacija za večjezičnost in medkulturnost v vrtcu, mag. Suzana Antić in Alenka Komljanc, Vrtec Trnovo Ljubljana *PIPP (PDF datoteka )
Moderatorica: Helena Klobasa in mag. Janja Cotič Pajntar
Legenda: *PIPP = Predstavitev iz pedagoške prakse
- Spremljanje razvoja govora ter zmožnosti govorjenja, mag. Dunja Petak, ZRSŠ (Powepoint datoteka )
- Spremljanje razvoja govora in zmožnosti govorjenja, Polona Legvart, OŠ bratov Polančičev Maribor (Powerpoint datoteka )
- Individualni pristop pri opismenjevanju, mag. Marta Novak, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Individualizirano in diferencirano opismenjevanje v 1. VIO, Darja Gibičar, OŠ Toneta Pavčka, Mirna Peč (Powerpoint datoteka )
- Razvijanje sporazumevalne zmožnosti v naravi/na prostem, dr. Nina Novak, ZRSŠ (Powerpoint datoteka )
- Poglobljeno ukvarjanje s književnim besedilom v 2. VIO, Mojca Pažon, II OŠ Rogaška Slatina (Powerpoint datoteka )
Moderatorica: mag. Marta Novak
13.15- 14.00: Odmor
14.00 – 15.00: Plenarno predavanje
- Utelešena kognicija (Embodied cognition), dr. Michaela Sambanis, Freie Universität Berlin (predavanje na daljavo)
15.00- 15.15: Odmor
15.15 – 16.45: Delavnice
Seznam delavnic16.45 – 17.00: Odmor
17.00 – 18.00: Predavanje in zaključek
- Razvijanje starosti primernih transverzalnih kompetenc in vsebinsko ustreznih pismenosti: inkluzivnemu pouku (tujih) jezikov naproti – Cultivating age-appropriate transversal competences and content-relevant literacies: towards inlusive (foreign) language education), Dr. Teresa Ting, University of Calabria (WORD datoteka )
- Zaključek konference